אם אתם ישנים על צד ימין – אתם חייבים להפסיק! זה הרבה יותר מסוכן ממה שאתם חושבים!

הנה כל הסיבות שישכנעו אותכם ללכת לישון על צד שמאל כבר הלילה!



נכתב ע”י רונה רוזנפלד

איך אתם אוהבים לישון? על הגב או על הבטן? על הצד או באלכסון? או שבכלל אתם נרדמים הכי טוב בתנוחת עובר?

אינספור מחקרים כבר נעשו על כמה שינה טובה בלילה היא הכרחית עבור שמירה על בריאותנו הפיזית והנפשית, אולם מסתבר שאם אתם ישנים בתנוחה שאינה מומלצת ומזיקה לכם, אתם עשויים להתעורר עם כאבי צוואר וגב, צרבת ועוד שלל תופעות מוזרות.

מסתבר שיש תנוחה אחת שמומלצת עבור כולם והיא שינה על צד שמאל של הגוף, והיא סופר חיונית עבור מערכת העיכול, עמוד השדרה וטובה  גם לנשים בהריון.

אז אפילו שתמיד לימדו אותכם שצריך לקום על צד ימין, הנה כל הסיבות שישכנעו אותכן ללכת לישון הלילה על צד שמאל.

1. אנשים שישנים על צד ימין – גורמים נזק ארך טווח לגוף שלהם

מחקרים הראו, שבגלל המבנה המיוחד של הקיבה, שינה על צד ימין גורמת למיצי הקיבה לעלות לעבר הוושט, דבר שעלול לגרום לצרבות ואפילו לסרטן.

1

 2. שכיבה על צד שמאל יכולה לשפר את הבריאות ואיכות החיים

הצד השמאלי של גופנו הוא הצד הדומיננטי של מערכת הלימפה, ובעוד שאנו ישנים על צד זה, אנו יכולים לסייע לגופנו בניקוי וסילוק רעלים, נוזלי לימפה ופסולת דרך צינור החזה ובלוטות הלימפה.

Credit:

Credit: Monica H.

3. חיזוק מערכת העיכול

הזרימה של האוכל שאנחנו אוכלים, מתקדמת מכיוון המעי הדק שנמצא בצד ימין, למעי הגס שנמצא בצד שמאל. מכיוון שבזמן שינה כל המערכות עובדות בצורה איטית יותר, ברגע שישנים על צד שמאל התנועה של המזון לכיוון המעי הגס קלה יותר בעזרת כוח הכבידה, וכך אנחנו עוזרים לגוף לקראת הפינוי של הפסולת ישר כשאנחנו קמים על הבוקר.

50

4. לנשים בהריון מומלץ במיוחד לשכב על צד שמאל

שכן התנוחה הזו מסיטה את הרחם מכלי הדם הגדולים שבגוף, וכך מתאפשרת זרימת דם יעילה יותר לאם ולעובר.