15 טעויות שאנשים עושים בחדר כושר שעלולות לגרום לנזק בלתי הפיך לגוף!

דברים שכל מתאמן חייב לדעת!



8. מדרגה

טעות: ככל שתעמדו יותר רחוק מהמדרגה ככה יגדל העומס על הברכיים במקום על שרירי הרגליים.

נכון: יישרו את הגב והצמידו את שרירי הכתפיים זה כלפי זה. צרו קשת קטנה בגב ותעמדו קרוב יותר למדרגה. הברכיים חייבות להיות באותו הקו של הרגליים.

9. לחיצת חזה עם מוט

טעות: כשברכיים שלכם בזווית רחבה, הגב ישר והמוט בהטיה קדימה, אתם גורמים לחלוקת עומס לא שוויונית, והתרגיל לא יהיה יעיל.

נכון: המשקולת צרכה להיות באותו קו של הכתפיים. צרו קשת קטנה בגב, כופפו את הברכיים וקחו את הרגליים לאחור לכיוון הירכיים.

10. מכרעים עם משקולות

טעות: כשהברך מכופפת הצידה, התרגיל לא יעיל ויכול לגרום לנזק.

נכון: הברך וכף הרגל צריכות להיות באותו הקו ובזווית של 90 מעלות כשצועדים קדימה.

11. סקווט רגל אחת

טעות: כשהכתפיים מעוגלות קדימה, אתם גורמים לגב להתעגל גם. הסקווט במקרה הזה לא נמוך מספיק.

נכון: משכו את הכתפיים לאחור, ורדו למטה עם האגן עד שהירכיים מקבילות לרצפה.

12. חתירה עם משקולת ביד אחת

טעות: אם הראש שלכם זקוף מדי, נוצרת קשת לא בריאה בגב.

נכון: הקפידו להחזיק את הגוף בצורה ישרה מקצה הראש ועד הטוסיק.

13. פשיטת מרפק מאחורי הראש עם משקולת

טעות: אם אתם מחזיקים את המשקולת באמצע, אתם יוצרים עומס על המפרקים במקום על השרירים.

נכון: אחזו את המשקולת בשתי הידיים כשכפות הידיים פתוחות וכלפי מעלה. הקפידו שהכתפיים שלכם לא יזוזו, וקרבו את המרפקים לראש ככל שתוכלו. הרימו את המשקולת מעל הראש והורידו באיטיות.

14. עליות תאומים

טעות: כשכל כף הרגל שלכם או חצי ממנה נמצאת על המשטח, נוצר מצב שהיא לא בקו ישר עם הכתפיים.

נכון: הקפידו ששליש מכף הרגל שלכם תהיה מונחת על המשטח כדי שהרגליים יתיישרו עם הכתפיים. הרימו את העקבים שלכם הכי גבוה שתצליחו, החזיקו לכמה שניות, ואז הורידו את העקבים מתחת לגובה המשטח.

15. פשיטה בגב על כיסא רומי

טעות: כשהגוף שלכם לא בקו ישר, ויש קשת גדולה בגב.

נכון: נסו לא לעגל את הגב התחתון. הרימו את חלק הגוף העליון ואל תעגלו את הגב כשאתם מתכופפים למטה.

צילומים: Roman Zakharchenko \ מקור: brightside
שתפו עם החברים שתפו עם החברים