13 סוגי גרעינים ואגוזים שלא ידעתם שיכולים להשפיע ככה על הגוף שלכם!

אם הבריאות שלכם חשובה לכם, תקראו את הכתבה הזאת



7. פיסטוקים

יחסית לפיצוחים, בפיסטוקים יש פחות קלוריות ויש בהם הרבה חומצות טובות, אשלגן וקרוטנואיד, שיש בו הרבה נוגדי חמצון והוא אנטי-דלקתי. פיסטוקים הם חטיף מעולה כיוון שהם עוזרים לנו להרגיש פחות רעבים.

8. קשיו

קשיו מכיל הרבה ברזל, שיעיל למניעת אנמיה והוא גם עוזר למתן את רמות הסוכר בדם בקרב חולי סכרת. בקשיו יש זרחן ותיאמין שעוזרים לא ליפול לעייפות. המרכיבים האנטי-דלקתיים בקשיו יעילים למניעת שפעת ומחזקים את המערכת החיסונית.

9. אגוזי לוז

אגוזי לוז עשירים בויטמין B ועוזרים לחזק את העצמות, השרירים והמערכת החיסונית. החומצות באגוזי הלוז עוזרות למנוע את עליית רמת הכולסטרול בדם ובכך מונעות התפתחות של מחלות לב וכלי-דם.

10. בוטנים

בוטנים מגנים על תאי הגוף מרדיקלים חופשיים מזיקים, ובכך עוזרים לנו להישאר צעירים יותר. החומצה הלינואלית בבוטנים מורידה את רמת הכולסטרול בדם ומסייעת במניעת טרשת. בוטנים טובים לתזונה, הם מורידים רעב לזמן קצר ויכולים להוות תחליף לארוחה.

11. אגוזי ברזיל

תודות לכמות הסיבים והאפקט של ניקוי המעיים, אגוזי ברזיל מסייעים לעיכול. הסלניום שבאגוז עוזר לייצר תאים שאחראים על המערכת החיסונית. השומן הלא רווי (כולסטרול טוב) שמצוי באגוזי ברזיל מוריד משמעותית את רמת הסוכר בדם, ומגן על הגוף מטרשת עורקים וסכרת.

12. זרעי צ’יה

בזרעי צ’יה יש אומגה 6 ואומגה 3 שעוזרים לפעילות הלב וכלי הדם, ובכך מורידים את הכולסטרול בדם ומונעים הסתיידות עורקים. זרעי הצ’יה טובים במיוחד לנשים ויש בהם ויטמין B שמגן ממחלות עור.

13. פקאנים

בפקאנים יש הרבה קלוריות שמספקות לנו שפע של אנרגיה. יש בהם ויטמין E שעוזר להגן מנזקי הסביבה וקרינת השמש. יש בהם גם ויטמין B שמשפר את מראה השיער, העור והציפורניים. ההרכב הכימי של האגוזים הללו עוזר לווסת את רמת הטסטוסטרון בדם ומועיל למערכת הרבייה.

מקור: brightside
שתפו עם החברים שתפו עם החברים