10 דברים מפתיעים שלא דמיינתם שהליכה יכולה לעשות לגוף שלכם וישכנעו אתכם להתחיל אותה כבר היום!

הדרך הזולה, הפשוטה והקלה לשמור על גוף בריא היא ממש מתחת לאף שלנו...



6. שיפור בתהליך העיכול

30 דקות של הליכה בכל יום לא רק מורידות את הסיכון לחלות בסרטן המעי הגס, אלא משפרות את תהליך העיכול והעצירות על ידי וויסות תנועות המעיים!

7. פיתוח שרירים

טונוס השרירים (הכיווץ התמידי של שרירי הגוף) וירידה במשקל עשויים גם הם להיות מושגים באמצעות הליכה. הליכה של 10,000 צעדים ביום יכולה להיחשב כאימון שלם בחדר כושר, במיוחד אם מוסיפים קשיים כמו עלייה במעלה גבעות או מדרגות. בנוסף, בניגוד לאימון קשוח בחדר כושר, אין שרירים כואבים למחרת!

8. חיזוק העצמות והמפרקים

הליכה מונעת אובדן מסת העצם ומפחיתה את הסיכון לשברים. הליכה מתונה של לפחות 30 דקות ביום על בסיס קבוע מפחיתה כאבים במפרקים ומונעת דלקות. 

9. הקלה בכאבי גב

הליכה יכולה להיות פיתרון מדהים עבור אלו הסובלים מכאבי גב. הליכה לא תחמיר את הכאבים או תגרום לאי נוחות נוספת (זאת לעומת ריצה או אימון HIT). בנוסף, הליכה תורמת לשיפור זרימת הדם בעמוד השדרה ומשפרת את היציבה ואת הגמישות שהכרחיים לעמוד שדרה בריא.

10. מוח רגוע יותר

הליכה משפרת תסמיני דיכאון, ועוזרת להתמודד עם מצב רוח רע ועייפות. אם אתם הולכים עם חבר או אדם אהוב, אתם למעשה מכפילים את האפקט השמח של ההליכה ומשפרים את מצב הרוח!

מקור: brightside
שתפו עם החברים שתפו עם החברים