10 הרגלים יומיומיים שלא היה לכם מושג שיכולים להרוס או לשפר את הפעילות המוחית שלכם!

אוהבים ללמוד עם שוקולד? תכף תבינו למה זה ממש לא טוב



בטח כבר מגיל קטן לימדו אתכם שלכל דבר שתעשו, יש השלכות בין אם זה על הגוף שלכם ובין אם על החיים שלכם. אם תאכלו הרבה ממתקים – יהיו לכם חורים בשיניים. אם לא תעשו פעילות גופנית – תשמינו. ואם לא תלמדו – תהיו מלצרים כל החיים.

הנקודה שהיא שאנחנו מקפידים לטפח כל כך הרבה דברים, אבל מפספסים את אחד הדברים החשובים ביותר – המח שלנו. גם הוא יכול לסבול מאורח חיים לא בריא, וההשלכות הן הרבה יותר חמורות ממה שאתם מדמיינים.

עדיין לא השתכנעתם? הנה 9 דברים שמשפיעים ישירות על המח שלכם ומה אתם צריכים לעשות כדי לסייע לו לפעול בצורה תקינה גם בעתיד!

1. מחסור בשינה לאורך זמן משפיע על הזיכרון

חוקרים מאוניברסיטת קליפורניה מצאו שמחסור בשעות שינה יכולות להשפיע בצורה שלילית על הזיכרון ולגרום לאלצהיימר. כשאנחנו נותנים למח שלנו לילה שלם של שינה, תאי המח מנקים אותו מרעלים ודברים מזיקים אחרים. אם בן אדם באופן קבוע לא ישן מספיק, זה משפיע בצורה לא טובה על תאי המח.

2. לחץ לאורך זמן הורס את המח

ירידה בזיכרון, ירידה ביכולת ללמוד, חוסר בשליטה עצמית – כל אלו השפעות של אנשים שנמצאים בלחץ לאורך זמן. בנוסף אנשים שנמצאים תמיד בלחץ יהיו עצבניים יותר ופחות מרוכזים, ויחוו חרדות ומתחים נפשיים.

3. לאהבה ושנאה יש הרבה במשותף

חוקרים בריטים מצאו שרגשות אהבה ושנאה “מדליקים” אזורים דומים במח, שאחראים על שיקול הדעת שלנו ועל החשיבה. יחד עם זאת, רגשות אהבה מפחיתים את הפעילות של האזורים במח שאחראיים על ניתוח מידע וחשיבה רציונלית, בניגוד לרגשות שנאה.

4. המח יכול להתייבש

80% מהמח שלנו זה בעצם מים. בגלל זה גם ירידה קלה בכמות הנוזלים בגוף מפחיתה את יכולת הריכוז שלנו, פוגעת בערנות ומובילה להדרדרות בזיכרון לטווח הקצר שלנו וביכולות קוגניטיביות אחרות.

5. הריון משנה את המבנה של המח

לא סתם נשים סובלות מ’טפשת הריון’. חוקרים הוכיחו שבמהלך הריון הפעילות באזורים במח שאחראים על קוגניציה חברתית ועל היכולת להבין אנשים אחרים פוחתת. הסיבה שזה קורה היא כדי לחזק את הקשר שבין האמא לתינוק, לעזור לה להבין מה הוא צריך ולשים לב לסכנות.

חכו יש עוד 5 דברים שלא היה לכם מושג שמשפיעים על המח שלכם בעמוד הבא


שתפו עם החברים שתפו עם החברים